lørdag 19. april 2008

How to make it work

Ja hvordan får man ting til å fungere? Om det så er maskineri eller menneskelig så har ting en tendens til å bare slutte å fungere av og til. Det er egentlig ikke godt å si hva som skal til. Synes det er litt morsomt det å skrive om tanker og følelser. For hva som du da kommer frem til er bare ett stort rot. Du får liksom ikke helt orden på sakene før du da kommer til de. Konfornterer de og gjør det du vil. Flytter stolen over dit den skal stå men den passer liksom ikke helt. Så da bestemmer du deg for å ta deg en liten tur ut med venner. Som du da blir litt glad for. Men du er ikke helt fornøyd for det er noe som mangler. På hodet står du og gjør det som skal til. Men sola skinner kan du egentlig ikke polere bilen for det skal ikke være sånn. Men du vet liksom ikke helt hva som gjør alt dette her. Hvordan historien formes, det skjedde for hundre og tusenvis av år siden. Det er ikke noe vi kan gjøre med. En skulle vel likt å gått tilbake i tid men vitenskapen som vi har kommet til nå er rett og slett ikke kommet langt nok. Tanker om at det hadde vært en fordel har jo alltid vært der. Men en fysisk umulighet. Forsåvidt en psykisk en også. Har vi egentlig godt av å endre på hva som har skjedd. Det betyr at alt som er blitt historie blir forandret. Bilder som er tatt ble kanskje tatt uten akkurat deg. For det var noe annet som skjedde. Plutselig møtte du ikke den største kjærligheten bare fordi at du faktisk tenkte at du kunne gjøre noe bedre hvis du hadde muligheten til det. Så Carpe Diem eller hvordan det sies. Grip dagen for det den er :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg er imponert jeg, Yngve. Hvordan kommer du på å fundere og tenke på sånt? dyptdypt :)

Yngve sa...

Ness, først så tenker jeg og så funderer jeg og så skriver jeg det jeg tenker og funderer over :)

 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo