søndag 4. mai 2008

Hvordan har det seg at noen er villig til å ofre alt for en sak. Det som gjør at folk brenner for noe å ikke vil gi opp uansett hva som kommer i veien for det? Det er noe som er en selvfølge mange kulturer. Noe av grunnen er religion. I noen er det bare sånn at man følger den til punkt og prikke. Det er fryktelig mange hensyn å ta iforhold til det å være endel av en slik kultur. Jeg kunne aldri tenkt meg å måtte be mange ganger om dagen. Men jeg kunne tenke meg at hadde jeg rett og slett blitt født og oppvokst med en slik kultur så hadde det ikke gjort meg noe. Det hadde bare vært sånn. Men det sier litt om hvor forskjellige vi er. Hvor forskjellige jeg kan være fra naboen min. Alt etter hvilken bakgrunn og kultur vi har. Men det å kunne ofre alt for en sak. Slik som noen gjorde under krigen. Hva de faktisk gjorde for fedrelandet sitt. Jeg har en enorm respekt for alle de som gjorde virkelig alt uansett hva det måtte koste. Det kunne ofre sitt eget liv for noe en tror så sterkt på. Det er ikke mange mennesker som kan gjøre noe slikt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

duu, hvor finner du sånn mal ? ;-D den er ikke på standard-malene

Yngve sa...

pyzam.com : )

Anonym sa...

Når skal jeg neste gang få smile? (dvs. lese et nytt blogginnlegg fra deg.)

 
Blogger design by suckmylolly.com - background image by Wagner Campelo